piątek, 2 czerwca 2017

Dnia 31.05.2017 r. otwarto w naszej bibliotece wystawę zbiorów  Pani Małgorzaty Tokarskiej-Mazur. Wystawa o tytule „Bolkowskie Graty Małgorzaty” to zaledwie niewielka cześć pamiątek związanych z naszym miastem, które kolekcjonuje Pani Małgosia.

Bohaterka wystawy o sobie i swojej pasji  napisała :
Urodziłam się w Jaworze, choć od urodzenia, a nawet przed, mieszkam w Bolkowie. Zainteresowanie miastem i jego dziejami pojawiło się, kiedy chodziłam do szkoły podstawowej. Wtedy też zapoczątkowana została moja kolekcja: do albumu wklejałam pocztówki ukazujące miasto. Z czasem kolekcja poszerzała się o inne gadżety związane z miastem, takiej jak ulotki, książki, foldery, breloczki, plakietki, magnesy i zakładki. Jest  też tam wiele materiałów prasowych dotyczących miasta. Zainteresowanie Bolkowem sprawiło, że zostałam jedną ze współzałożycielek Towarzystwa Miłośników Bolkowa. Swą wiedzę o mieście i zbiory wykorzystywałam prowadząc podczas Dni Bolkowa konkursy wiedzy o mieście i gminie w latach 90- tych XX w. Czasem korzystałam z nich pisząc teksty publikowane na łamach prasy, przede wszystkim Nowej Gazety Jaworskiej, w której pracowałam. Spisałam też wiele współczesnych historii bolkowskich, w tym historię bolkowskiego hejnału „Rycerz”. Dumna jestem także z odkrycia, wspólnie z Edmundem Kasenbergiem, kilkutygodniowego bolkowskiego epizodu z życia amerykańskiego malarza Jamesa Henry’ego Mosera, który pod koniec XIX wieku malował Bolkenhain.  To właśnie on napisał o mieście piękne słowa, które bardzo mi się podobają: "Rzeczy, do których tęsknimy przez całe życie często rozczarowują, podczas gdy nieznane miejsca, okazują się objawieniem nie dającym opisać się słowami. Takim miejscem było Bolkenhain, gdzie szkicowałem parę dni i spędziłem 6 najbardziej pracowitych tygodni mojego życia.”
Zaproszeni goście mieli okazję porozmawiać z Kolekcjonerką oraz wysłuchać  krótkiej historii o jej zbiorach. Gościnie wystąpił zespół „Echo” (w którym śpiewa Pani Małgosia ) oczywiście z repertuarem zgodnym z tematem wystawy.
Relacje z otwarcia będzie można obejrzeć w programie TV Kamienna Góra oraz dokis.pl
Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do Oddziału dla Dorosłych w godzinach pracy  biblioteki. Jest na co popatrzeć. Piękne jest nasze miasto i tyle się dzieje…





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz